وبلاگ خوراکی ها

معرفی تغذیه های سالم و مقوی

وبلاگ خوراکی ها

معرفی تغذیه های سالم و مقوی

5 فایده برتر بلوبری برای سلامتی

شنبه, ۶ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۴۳ ب.ظ

 

7 Incredible Blueberry Benefits: From Being a Powerful Antioxidant to  Regulating Blood Sugar - NDTV Food

بلوبری  (vacinium myrtillus) یکی از اولین غذاهایی بود که با عنوان "فوق غذا" شناخته شد. انواع مختلفی در مناطق مختلف جهان رشد می کند. توت ها به صورت خوشه ای روی بوته های درختچه ای رشد می کنند و اندازه آنها می تواند متفاوت باشد.

زغال اخته کشت شده شیرین تر از آنهایی است که به صورت وحشی رشد کرده اند ، با این حال ، همه آنها دارای همان رنگ آبی بنفش عمیق ، پوست شفاف نازک و دانه های ریز هستند.

فواید تغذیه ای بلوبری


80 گرم بلوبری حاوی موارد زیر است:

32 کیلو کالری/135 کیلوژول
پروتئین 0.7 گرم
چربی 0.2 گرم
کربوهیدرات 7.3 گرم
فیبر 1.2 گرم
53 میلی گرم پتاسیم
0.75 میلی گرم ویتامین E
5 میلی گرم ویتامین C


 5 مزیت اصلی بلوبری برای سلامتی چیست؟


1. ممکن است محافظ باشد


بلوبری دارای یکی از بالاترین سطح آنتی اکسیدان در میان میوه ها و سبزیجات رایج است. این معمولاً به عنوان نمره ORAC نامیده می شود. آنها غنی از ترکیبات گیاهی طبیعی هستند که به آنها مواد شیمیایی گیاهی مانند اسید الاژیک و آنتوسیانیدین ها می گویند. این مواد شیمیایی گیاهی مسئول رنگ آبی ، نیلی و قرمز توت هستند.

مواد شیمیایی گیاهی موجود در زغال اخته به دلیل خواص محافظتی آنها مورد بررسی گسترده قرار گرفته است ، که به بدن در مبارزه با لیست طولانی بیماری ها کمک می کند.

2. ممکن است به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک کند

تحقیقات نشان داده است که آنتوسیانیدین ها که در میوه های توت یافت می شوند ، ممکن است از سیستم قلبی عروقی حمایت کنند. به نظر می رسد آنها این کار را با حمایت از سلامت عروق خونی و کاهش سفتی شریان که با افزایش سن مرتبط است ، انجام می دهند.

3. ممکن است به تنظیم قند خون کمک کند


بلوبری هم قند کمی دارد و هم منبع خوبی از فیبر است ، در نتیجه دارای شاخص گلیسمی پایین (GI) است. این ، همراه با محتوای بالای فلاونوئید آنها ، ممکن است به بهبود حساسیت به انسولین کمک کند که برای مدیریت سطح قند خون مهم است.

4. ممکن است به حفظ سلامت چشم کمک کند

گنجاندن منظم بلوبری در رژیم غذایی ممکن است بینایی را بهبود بخشد و از دژنراسیون ماکولا ناشی از افزایش سن محافظت کند. تصور می شود که این امر به دلیل بهبود جریان خون و اکسیژن به چشم و محافظت آنتی اکسیدانی است که ممکن است به کاهش احتمال آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک کند.

5- ممکن است مشکلات گوارشی و UTI ها را کاهش دهد

طب سنتی نشان می دهد که بلوبری ممکن است یک درمان مفید برای بیماری های دستگاه گوارش و عفونت های دستگاه ادراری باشد.

آیا خوردن بلوبری برای همه بی خطر است؟


بلوبری به همراه میوه هایی از جمله سیب ، هلو ، آووکادو و تمشک حاوی مواد شیمیایی طبیعی به نام سالیسیلات است. برخی از افراد به این ترکیبات حساس هستند و ممکن است واکنش آلرژیک به آنها ، از جمله بثورات پوستی و تورم را تجربه کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۰۶
ُسینا عبدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی