وبلاگ خوراکی ها

معرفی تغذیه های سالم و مقوی

وبلاگ خوراکی ها

معرفی تغذیه های سالم و مقوی

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

مصرف چای و قهوه باعث زرد شدن دندان می شود

دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۲:۳۳ ب.ظ

دندان و قهوه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اگر دندان های زرد و تیره دارید شاید بخاطر مصرف چای و قهوه باشد.این خوراکی ها می توانند بـه مرور زمان رنگ دندان مـا را تغییر دهند. همه ی مـا میدانیم کـه شرط سلامت دهان و دندان رسیدگی بـه آن ها با کمک مسواک و نخ دندان اسـت. با این دو وسیله تا حدود زیادی دندان‌ها و لثه‌ها سالم می ماند اما شاید ندانید کـه رژیم غذایی تاثیر بیشتری از مسواک و نخ دندان دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۴:۳۳
ُسینا عبدی

۴ روش طرز تهیه زولبیا خونگی به شیوه قنادی

دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۲:۲۹ ب.ظ

زولبیا

زولبیا یکی از پرطرفدارترین شیرینی‌ها است که اصالت هندی دارد. همراه بودن و سرو زولبیا با بامیه و گوشفیل بسیار رایج است. این شیرینی پرشهد و خوشمزه در ایام ماه رمضان زینت‌بخش سفره‌های افطار است. از جمله مواد لازم زولبیا می‌توان به ماست و نشاسته اشاره کرد. درست کردن زولبیا در منزل کار بسیار ساده‌ای است و زولبیای خانگی بسیار خوشمزه‌تر و سالم‌تر از زولبیا بازاری است. به دلیل اینکه در منزل با مواد تازه و در روغن سالم و نسوخته و یک‌بارمصرف درست می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۴:۲۹
ُسینا عبدی

چگونه از زردچوبه برای لاغری استفاده کنیم؟

دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۲:۱۷ ب.ظ

رژیم زردچوبه

در این مقاله قصد داریم خواص زردچوبه برای لاغری را بیان کنیم. مصرف زردچوبه به قرن‌ها قبل باز می‌گردد و یک ادویه پرکاربرد برای استفاده در آشپزی در غذاهای هندی و آسیای جنوبی بوده است. علاوه بر خوش رنگ کردن غذا، ادویه زردچوبه خواص ضد التهابی طبیعی دارد و برای لاغری نیز مفید است. زردچوبه را به دلیل رنگ، عطر و طعم فوق العاده‌اش به برنج و کاری اضافه می‌کنند. زردچوبه دارای مقادیر زیادی کورکومین است که نوعی پلی فنول است. این ماده خواص ضد التهابی فوق العاده‌ای دارد اما به تنهایی کارایی لازم را ندارد. برای فعال کردن کورکومین موجود در زردچوبه بهتر است با فلفل سیاه ترکیب شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۴:۱۷
ُسینا عبدی

رژیم لاغری آمریکایی چگونه است؟

دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۱:۴۷ ب.ظ

رژیم آمریکایی

رژیم لاغری آمریکایی از دیگر رژیم های کاهش وزن است که تقریبا شبیه رژیم مدیترانه ای به آموزش سبکی درست برای تغذیه می پردازد.
وقتی بین بزرگسالان آمریکایی اضافه وزن دیده شد، دانشمندان سعی بر پایه گذاری این رژیم کردند.
از طریق این رژیم عاداتی همچون موارد زیر برای فرد ایجاد خواهد شد:
1. تغذیه سالم با غذاهای سالم، تازه و طبیعی
2. حذف غذاهای ناسالم از جمله غذاهای آماده، فست فود و غذاهای فراوری شده

در ادامه این متن توضیحات بیشتری در مورد رژیم لاغری آمریکایی در اختیارتان قرار خواهیم داد. با توجه به ادامه این مقاله می توانید راه بهتری برای کاهش وزن و تناسب اندام را پیش بگیرید. بررسی مزایا و معایب این رژیم می تواند اطلاعات مهمی را در اختیار قرار دهد. با ما همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۳:۴۷
ُسینا عبدی