وبلاگ خوراکی ها

معرفی تغذیه های سالم و مقوی

وبلاگ خوراکی ها

معرفی تغذیه های سالم و مقوی

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

خواص قهوه اسپرسو برای لاغری

يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۰۶:۵۳ ب.ظ

قهوه

قهوه‌ی اسپرسو، یک قهوه‌ی بسیار تلخ و تیره است که با عبور پر فشار آب داغ از میان دانه‌های قهوه‌ی آسیاب شده تهیه می‌شود. نوشیدن اسپرسو با افزایش سطح انرژی و کاهش موقت گرسنگی همراه است، و به شما کمک می‌کند که وزن کم کنید! این اثرات، بخاطر وجود کافئین در قهوه است. تا زمانیکه به اسپرسو شکر یا خامه اضافه نکنید، یک نوشیدنی کم کالری محسوب می‌شود. اسپرسو در هر ۳۰ گرم، تقریبا ۳ کالری دارد!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۹ ، ۱۸:۵۳
ُسینا عبدی

کاشت دندان چیست؟ مراحل و مزایای آن

يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۰۶:۴۷ ب.ظ

دندان

کاشت دندان چیست؟

کاشت دندان یکی از شاخه های دندان پزشکی است که روشی برای جایگزین نمودن ریشه ی دندان طبیعی می باشد. در کاشت دندان پایه های ایمپلنت به عنوان ریشه دندان جایگزینی مناسب ، پایدار و دائمی در استخوان فک شده و این توانایی را دارند که برای مدتی طولانی تاج دندان مصنوعی را روی خود به صورت پایدار نگه داری کنند. با آنکه علم دندان پزشکی پیشرفت های زیادی کرده است اما هنوز هم انسان های زیادی با افتادن دندان های خود دست و پنجه نرم می کنند که دلایلی همچون آسیب دیدن در تصادفات ، برخورد ضربه در اثر فعالیت های ورزشی ، پوسیدگی دندان ها ، بیماری های پریودنتال و … سبب بروز چنین مشکلی می شوند. تنها راه چاره ی این مشکل تا سال ها پیش کمک گرفتن از روش بریج و یا دندان مصنوعی بود اما خوشبختانه امروزه کاشت دندان به عنوان یک روش مناسب و ایده آل برای کمک به افراد به وجود آمده است که این روش برای افرادی که دندان های خود را از دست داده اند توصیه می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۹ ، ۱۸:۴۷
ُسینا عبدی

درمان کم خونی با طب سنتی

چهارشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۰۵:۰۲ ب.ظ

کم خونی

کم خونی به عنوان یکی از شایع ترین بیماری ها در سطح جهان شناخته می شود که می تواند در مسائل و مشکلات بسیاری ریشه  داشته باشد. اصولا برای درمان کم خونی و یا پیشگیری از آن در دنیای پزشکی راه و روش های بسیاری پیش روی بیماران قرار می‌گیرد. با این حال طب سنتی نیز در این میان دستی داشته و می‌تواند در درمان کم خونی بسیار موثر واقع شود. در این مطلب با شما هستیم تا به طور کامل به موضوع کم خونی در طب سنتی بپردازیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۹ ، ۱۷:۰۲
ُسینا عبدی

همه چیز در مورد خواص گزنه

چهارشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۰۴:۵۰ ب.ظ

گزنه

همه چیز در مورد خواص گزنه

 گیاه گزنه که با نام علمی اورتیکا دیوئیکا (Urtica dioica) شناخته می‌شود، یکی از ۶ زیرگونه‌ی خانواده‌ی اورتیکا (Urtica) است. پراکندگی گزنه در بعضی مناطق مثل آفریقا، اروپا، آسیا و شمال آمریکا بسیار زیاد است. برگ‌ها و ریشه‌ی گیاه گزنه خواص دارویی متفاوتی دارند. ریشه‌ی گزنه را می‌توان به‌صورت قرص، چای، شربت، عصاره و کپسول استفاده کرد.

در بعضی فرهنگ‌ها، از گزنه در پخت سوپ یا تهیه‌ی پنیر استفاده می‌کنند تا وعده‌های غذایی سالم‌تری داشته باشند. برگ گزنه معمولا به‌عنوان چای دم می‌شود که بسیاری از مواد مفید ضروری را در خود جای داده است. از عصاره‌ی روغن این گیاه می‌توان برای درمان‌های موضعی استفاده کرد. اما از آنجا که روغن گزنه بسیار قوی است، آن را با روغن‌های حاملی (carrier oils) مانند روغن بادام شیرین، روغن زیتون و امثال آن ترکیب کنید تا رقیق شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۹ ، ۱۶:۵۰
ُسینا عبدی

بهترین راه از بین بردن زگیل روی صورت، دست و پا

چهارشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۰۴:۵۵ ب.ظ

زگیل

تجربه یک زگیل روی دست یا صورت میتواند بدترین اتفاق ممکن برای زیبایی شما باشد اما زیاد نگران نشوید در این مقاله یاد میگیرید که چگونه زگیل ها را در مدت کوتاهی از بین ببرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۹ ، ۱۶:۵۵
ُسینا عبدی

خواص بادام برای پوست صورت

چهارشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۰۴:۵۳ ب.ظ

پوست

به گزارش آلامتو به نقل از سرخاب سفیداب؛ برای اینکه بادام جزو تنقلات محبوب شما باشد، دلایل خوبی وجود دارد. اما آنچه که شاید برای شما تعجب بر انگیز باشد، این است که مواد مغذی مختلفی که در بادام وجود دارد، می‌تواند به فرایند التیام پوست و همزمان با آن، به دوباره جوان سازی‌اش سرعت بدهد!

شاید بخواهید بدانید که مصرف بادام دقیقا چه فوایدی برای پوست شما دارد. در ادامه‌ی این مطلب آنچه که باید درباره‌ی مزایای بادام برای پوستتان بدانید را خواهید خواند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۹ ، ۱۶:۵۳
ُسینا عبدی