وبلاگ خوراکی ها

معرفی تغذیه های سالم و مقوی

وبلاگ خوراکی ها

معرفی تغذیه های سالم و مقوی

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

رنگآیا شما هم ابروهای تیره‌ای دارید اما دوست دارید آن‌ها را خیلی روشن کنید؟ آیا چندین بار پشت سر هم از دکلره برای روشن کردن ابروها استفاده کرده‌اید و الان ابروهایتان آسیب دیده‌ و دچار ریزش شده‌اند؟ بله درست است، استفاده بیش از اندازه و پشت سر هم از دکلره اصلا کار درستی نیست و به مرور زمان ابروهای شما را ضعیف کرده و دچار ریزش می‌کند. اگر خیلی دوست دارید که همیشه ابروهای روشنی داشته باشید، چاره شما استفاده از رنگ سه صفر است. اگر می‌خواهید درباره رنگ سه صفر بیشتر بدانید، تا پایان مقاله استفاده از رنگ ابرو روشن بدون دکلره با مو تن رو همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۹ ، ۲۰:۱۱
ُسینا عبدی

علائم سرطان کبد چیست و چگونه از آن پیشگیری کنیم؟

پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۵۴ ب.ظ

کبد

کبد به خاطر نقشی که در بدن دارد ممکن است بیشتر از سایر اعضای بدن آسیب پذیر باشد؛ سعی کنید سبک زندگی سالمی را انتخاب کنید تا کبدتان دچار مشکل نشود.

سرطان کبد سرطانی است که در سلول های کبد شما آغاز می شود. کبد اندامی به اندازه ی یک توپ فوتبال است که در قسمت فوقانی سمت راست شکم، زیر دیافراگم و بالای شکم قرار دارد. چند نوع سرطان در کبد وجود دارد که شایع ترین نوع آن ها، کارسینوم هپاتوسلولار است که در سلول های اصلی کبد (هپاتوسیت) شروع می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۹ ، ۲۰:۵۴
ُسینا عبدی

تمرینات افزایش و تقویت تعادل بدن

يكشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۰۶:۴۶ ب.ظ

ورزش

تعادل بدن انسان به چه چیزهایی وابسطه است و چگونه میتوان این تعادل را تقویت کرد؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع تعادل بدن بپردازیم:

حفظ کردن تعادل بدن یکی از مواردی است که بسیاری از ما به فکر بهبود آن نیستیم، این در حالی است که حفظ تعادل می تواند مزایای زیادی نیز داشته باشد. به عنوان مثال، بهبود تعادل هماهنگی و قدرت را افزایش می‌ دهد و به شما این امکان را می ‌دهد که آزادانه و به طور پیوسته حرکت کنید. افزایش ثبات، تحرک و انعطاف‌ پذیری باعث می ‌شود راحت‌ تر وظایف روزانه خود را انجام دهید.

همچنین عملکرد ورزشی شما را نیز بهبود می ‌بخشد. تمرکز روی حفظ تعادل نیز می ‌تواند به شما کمک کند تا قدرت تمرکز ذهنتان را بالا ببرید. در این مطلب به تمرین هایی که در زمینه بهبود تعادل بدن مفید هستند، می پردازیم. با ما همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۹ ، ۱۸:۴۶
ُسینا عبدی

تمرین 5 دقیقه ای برای آرامش ذهن و سلامت مغز

يكشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۰۴:۳۰ ب.ظ

ذهن

انجام خیلی کارها در زمان کم، سخت است، گاهی اوقات به نظر غیرممکن می آید. اما، به ویژه برای افراد فعال، ایجاد فضای ذهن نه تنها برای استرس مناسب است، بلکه برای حفظ سلامت مغز نیز مفید است.

مطالعه اخیر نشان می دهد که از اواسط تا اواخر دهه 20 زندگی، مغز شروع می کند برخی از قابلیت های خود را از دست می دهد. دکتر Florian Kurth از گروه مغز و اعصاب UCLA می گوید: ” از اواسط دهه 20 زندگی به بعد مغز شروع به کوچکتر شدن میکند. این مسئله مدت طولانی توجه ما را به خود جلب نمی کند. در واقع وقتی متوجه این مسئله می شویم که شروع به فراموشی چیزها می کنیم.”

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۹ ، ۱۶:۳۰
ُسینا عبدی

امتحان

چه بخوریم تا در امتحانات نتیجه بهتری کسب کنیم:

 

✍با رسیدن به فصل امتحانات یکی از موارد مهمی که باید مورد توجه خانواده ها قرار بگیرد تغذیه صحیح فرزندان است، چرا که یک تغذیه صحیح و اصولی می تواند نقش موثری در حافظه و یادگیری آنها ایفا کند.

 

مهمترین نکته تغذیه صحیح در تمام شرایط استفاده متعادل از تمام گروههای غذایی می باشد که در این خصوص خود فرد یا والدین باید تمام گروهها غذایی از جمله غلات، گوشتها و حبوبات و تخم مرغ، میوه و سبزیجات و لبنیات را در رژیم غذایی روزانه بگنجانند.

 

میتوان گفت صبحانه???? مهمترین وعده غذایی خصوصا در ایام امتحانات به شما میرود و با مصرف #غلات_کامل و سبوس دار و لبنیات و #میوه جات و #سبزیجات در این وعده قند خون تنظیم شده و فرد کمتر دچار افت #قند_خون می شود که خود عامل مهمی در بروز بی حوصلگی به شمار می رود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۹ ، ۱۵:۳۶
ُسینا عبدی

چگونه مانند یک سر آشپز حرفه ای باشیم؟

دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۹، ۰۴:۴۲ ب.ظ

آشپزی

اگر تا به حال در کلاس آشپزی شرکت کرده باشید احتمالا اوقاتی را تجربه کرده اید که مربی توصیه هایی نظیر “چگونه گوشت را درست سرخ کنید” “چطور سبزی را درست برش دهید” و … می کند. این ها قوانینی هستند که از نظر مربی آشپزی همیشه باید مورد توجه قرار گیرند.

در این مطلب از مجله آلامتو، 26 نکته کلی در مورد آشپزی را از 9 سرآشپز حرفه ای برای شما جمع آوری کرده ایم، برخی از آنها در طبخ غذاهای مخصوص وگان تخصص دارند و برخی دیگر از علاقه مندان به گوشت هستند. لطفا تا انتها با ما همراه باشید و این نکات را مدنظر قرار دهید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۹ ، ۱۶:۴۲
ُسینا عبدی

دلیل درد پایین کمر چیست؟

شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۹، ۰۳:۴۰ ب.ظ

کمر درد

سبک زندگی مدرن به اندازه کافی شرایط را برای ستون فقرات ما سخت کرده است اما هر کمردردی به معنی وجود مشکل در ستون فقرات نیست در این مقاله شما با علل کمردرد در ناحیه پایینی کمر که دلیل آن مشکل در ستون فقرات نیست خواهیم پرداخت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۹ ، ۱۵:۴۰
ُسینا عبدی