وبلاگ خوراکی ها

معرفی تغذیه های سالم و مقوی

وبلاگ خوراکی ها

معرفی تغذیه های سالم و مقوی

۹ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

شیر موز چیست؟ تغذیه ، مزایا و نحوه ایجاد آن

سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹ ق.ظ

خوردن شیر موز، در وعده ی صبحانه، باعث لاغری می شود.

شیر موز نوشیدنی است که از موز و آب مخلوط تهیه می شود. این یک گزینه بدون لبنیات ، بدون آجیل است که می توانید دقیقاً مانند انواع دیگر شیر استفاده کنید.

شیر موز به دلیل ماده اصلی آن - موز ، مواد مغذی متنوعی را تأمین می کند و ممکن است فواید سلامتی داشته باشد. با این حال ، بسته به دستور العمل ، شیر موز ممکن است حاوی مواد شیرین کننده ، طعم دهنده و یا سایر مواد کم سالم باشد.

در این مقاله به شیر موز ، محتوای تغذیه ای و فواید سلامتی آن ، نکات منفی احتمالی و نحوه تهیه آن پرداخته شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۴۹
ُسینا عبدی

نوشیدنی های الکترولیت انرژی بخش خانگی

سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰ ق.ظ

نوشیدنی های الکترولیت انرژی بخش خانگی

الکترولیت های زیادی در بدن ما وجود دارند، مانند کلسیم، سدیم و پتاسیم و همه آنها یک نقش حیاتی در عملکرد سالم آن ایفا می کنند. یک رژیم غذایی متعادل، به آسانی این الکترولیت ها را فراهم می کند اما گاهی اوقات وقتی ما در طول جلسات شدید تناسب اندام یا مسافرت در آفتاب، مقدار زیادی عرق می کنیم، احساس خستگی می کنیم؛ طوری که انگار آفتاب تمام انرژی ما را بیرون کشیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۳۰
ُسینا عبدی

کیک چیتا یا پلنگی کیکی است که داخل و روی آن طرحی شبیه به پوست پلنگ دارد و برای تهیه ی آن به زمان و دقت بیشتری نیاز دارید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۲۳
ُسینا عبدی

خواص کتیرا

به‌احتمال زیاد با شنیدن نام کتیرا یاد کاربردش برای حالت‌دادن موها می‌افتید. کمی قدیم‌تر، استفاده از کتیرا و انواع ژل‌های مو حکم این را داشتند که در دنیای مد و فشن، حرفه‌ایِ تمام‌عیاری هستید. یادتان می‌آید؟ اما کتیرا فقط حالت‌دهنده موها نیست. خواص این گیاه بسیار بیشتر از آن است که فکر می‌کنید. شیره این گیاه می‌تواند کاربردهای درمانی مختلفی داشته باشد. مزایا و خواص کتیرا زیاد است؛ پس اجازه بدهید بیشتر و بهتر درباره‌اش برایتان بگوییم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۱۱
ُسینا عبدی

طرز تهیه ساندویچ هندی

سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴ ق.ظ

درست کردن ساندویچ هندی, نحوه ی درست کردن ساندویچ هندی

ساندویچ سوسیس از پرطرفدارترین ساندویچ ها است. این ساندویچ در هر شهری به روشی متفاوت تهیه می شود ولی مواد اولیه ی آن ها تقریبا شبیه هم هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۰۴
ُسینا عبدی

از یک راهنمای مبتدی تا برنامه رژیم غذایی گیاهی

سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸ ق.ظ

رژیم گیاهخواری

رژیم گیاهخواری در سال‌های اخیر محبوبیت گسترده‌ای در بین افراد پیداکرده است. برخی مطالعات تخمین می‌زنند  که گیاهخواران تا ۱۸٪ از جمعیت جهانی را تشکیل می‌دهند . داشتن یک رژیم غذایی گیاهی با برنامه‌ریزی مناسب و حذف گوشت از وعده غذایی، جدا از مزایای اخلاقی و زیست‌محیطی ممکن است خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش داده و همچنین باعث کاهش وزن شما شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۰۰ ، ۱۰:۵۸
ُسینا عبدی

طرز تهیه “دلمه برگ مو” غذای پرطرفدار ترکی

دوشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۲۸ ب.ظ

طرز تهیه دلمه برگ مو مجلسی و خوشمزه تبریزی با گوشت چرخ کرده

“دلمه برگ مو”، یکی از لذیذترین غذاهای فصل بهار است که اگرچه به ظاهر ساده و مختصر به نظر می رسد، ولی مرحله آماده سازی سخت و وقت گیری دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۰۰ ، ۱۳:۲۸
ُسینا عبدی

طرز تهیه کنافه ترکی (کونفه) بدون نیاز به فر

دوشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۲۰ ب.ظ

طرز تهیه کنافه ترکی بدون فر

در دستور پخت امروز طرز تهیه کنافه ترکی را آموزش می‌دهیم؛ یک شیرینی خوشمزه که می‌توانید آن را خیلی ساده در تابه و بدون نیاز به فر بپزید. این شیرینی که در عربی «کُنافَة» و در ترکی استانبولی «کونِفه» تلفظ می‌شود، نوعی دسر رایج در خاورمیانه و کشورهایی مانند ترکیه، لبنان، اردن، سوریه، فلسطین و مصر است. شیرینی کنافه در اصل ریشه‌ی عربی دارد، اما امروزه بیشتر آن را به عنوان یک دسر ترکی می‌شناسند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۰۰ ، ۱۳:۲۰
ُسینا عبدی

رژیم غذایی سالم و برنامه تغذیه ورزشی

دوشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰ ق.ظ

رژیم غذایی

بیشتر مردم فکر می‌کنند رژیم غذایی یعنی خوردن غذای کم‌تر با هدف کاهش وزن. این تعریف به‌هیچ‌عنوان اعتبار علمی ندارد. از نظر یک متخصص تغذیه، یک رژیم غذایی سالم از سه فاکتور تشکیل می‌شود:

  1. نوع غذایی که می‌خوریم
  2. مقدار غذایی که می‌خوریم
  3. زمانی که غذا را می‌خوریم

مثلا دو نفر که هر روز غذایی کاملا مشابه دارند، اما یکی‌شان تمام غذا را در یک وعده میل می‌کند و دیگری همان مقدار غذا را در پنج وعده، رژیم غذایی مشابه ندارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۰۰ ، ۱۰:۰۰
ُسینا عبدی