وبلاگ خوراکی ها

معرفی تغذیه های سالم و مقوی

وبلاگ خوراکی ها

معرفی تغذیه های سالم و مقوی

امتحان

چه بخوریم تا در امتحانات نتیجه بهتری کسب کنیم:

 

✍با رسیدن به فصل امتحانات یکی از موارد مهمی که باید مورد توجه خانواده ها قرار بگیرد تغذیه صحیح فرزندان است، چرا که یک تغذیه صحیح و اصولی می تواند نقش موثری در حافظه و یادگیری آنها ایفا کند.

 

مهمترین نکته تغذیه صحیح در تمام شرایط استفاده متعادل از تمام گروههای غذایی می باشد که در این خصوص خود فرد یا والدین باید تمام گروهها غذایی از جمله غلات، گوشتها و حبوبات و تخم مرغ، میوه و سبزیجات و لبنیات را در رژیم غذایی روزانه بگنجانند.

 

میتوان گفت صبحانه???? مهمترین وعده غذایی خصوصا در ایام امتحانات به شما میرود و با مصرف #غلات_کامل و سبوس دار و لبنیات و #میوه جات و #سبزیجات در این وعده قند خون تنظیم شده و فرد کمتر دچار افت #قند_خون می شود که خود عامل مهمی در بروز بی حوصلگی به شمار می رود.

همچنین مصرف کافی لبنیات? علاوه بر اینکه نیاز بدن برای رشد را تامین میکند باعث کارکرد بهتر مغز میگردد و قدرت تحلیل و حافظه را بهبود میبخشد.?

 

?یکی از مشکلاتی که در این ایام به علت بی تحرکی ممکن است رخ دهد ، مشکلات گوارشی مخصوصا یبوست می باشد. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید به مصرف میوه ها?? و سبزیجات? و آب?کافی در این ایام توجه داشت.

 

?از دیگر مشکلاتی که باعث بی حوصلگی و کاهش کارایی مغز می شود کم خونی است که برای جلوگیری و درمان آن باید به مصرف گوشت ها? و حبوبات? و مغزها? توجه کافی داشت.

 

?در طول ایام امتحانات حتی المقدور از مصرف فست فود ها? و مواد غذایی پرچرب و شیرینیجات? باید اجتناب شود چرا که علاوه بر احساس خمودگی و خستگی که در فرد ایجاد میکند ، به خاطر تحرک کم افراد موجب بروز #چاقی و #اضافه_وزن میگردد و ممکن است موجبات مشکلات گوارشی? را فراهم سازد.

 

همچنین #استرس بالای دانش آموزان و دانشجویان نیز ممکن است در این ایام مشکل ساز شود?، که قبلا مفصل راجع به نقش تغذیه در کاهش استرس اشاره کردیم و با کلیک روی کلمه #استرس میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۱۰
ُسینا عبدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی