وبلاگ خوراکی ها

معرفی تغذیه های سالم و مقوی

وبلاگ خوراکی ها

معرفی تغذیه های سالم و مقوی

رژیم لاغری آمریکایی چگونه است؟

دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۱:۴۷ ب.ظ

رژیم آمریکایی

رژیم لاغری آمریکایی از دیگر رژیم های کاهش وزن است که تقریبا شبیه رژیم مدیترانه ای به آموزش سبکی درست برای تغذیه می پردازد.
وقتی بین بزرگسالان آمریکایی اضافه وزن دیده شد، دانشمندان سعی بر پایه گذاری این رژیم کردند.
از طریق این رژیم عاداتی همچون موارد زیر برای فرد ایجاد خواهد شد:
1. تغذیه سالم با غذاهای سالم، تازه و طبیعی
2. حذف غذاهای ناسالم از جمله غذاهای آماده، فست فود و غذاهای فراوری شده

در ادامه این متن توضیحات بیشتری در مورد رژیم لاغری آمریکایی در اختیارتان قرار خواهیم داد. با توجه به ادامه این مقاله می توانید راه بهتری برای کاهش وزن و تناسب اندام را پیش بگیرید. بررسی مزایا و معایب این رژیم می تواند اطلاعات مهمی را در اختیار قرار دهد. با ما همراه باشید.

بررسی اصول و وعده های غذایی در رژیم آمریکایی

یکی از مهمترین گزینه هایی که در رژیم های کاهش وزن مهم است، توجه به وعده های غذایی است. در این رژیم، حذف نشدن هیچ کدام از وعده های اصلی و میان وعده ها یکی از مزیت های مهم محسوب می شود.
اما این موضوع نمی‌تواند دلیل خوبی برای پیروی از این رژیم باشد. در ادامه به صورت مجزا به بررسی هر یک از این وعده های غذایی و مواد غذایی مصرفی یا مقدار متعادل آنها و همینطور اصول مهم پیروی از آنها خواهیم پرداخت.

وعده های غذایی

1. وعده صبحانه در رژیم لاغری آمریکایی چگونه است؟

خوردن صبحانه که مهمترین وعده غذایی به حساب می آید در رژیم لاغری آمریکایی یک قانون است. تحقیقات نشان داده اند که کسانی که تحت رژیم لاغری هستند و صبحانه کافی می خورند، نسبت به کسانی که این وعده غذایی را حذف می کنند و رژیم لاغری دارند، کاهش وزن بیشتری خواهند داشت.

صبحانه در رژیم لاغری آمریکایی شامل غلات کامل (غلات همراه با سبوس) و میوه است.
صبحانه های ایرانی زیادی وجود دارند که در خود غلات و میوه را جای می دهند؛ مانند حلیم به همراه یک خوشه انگور.
ولی باید دقت کرد تنوع در وعده صبحانه بسیار مهم است. حتی نباید همیشه از یک خوراکی خاص استفاده کرد. وعده صبحانه بهتر است کامل و متعادل باشد تا از گرسنگی در طول روز جلوگیری کند.

جایگاه صبحانه

2. جایگاه مهم میان وعده ها

پایین آمدن مقدار قند خون باعث افزایش  اشتها و تمایل به خوردن می شود.
از این رو میان وعده ها می توانند در طول روز در بین وعده های اصلی غذایی، نقش پایدار کننده سطح قند خون را بازی کنند.

مصرف میان وعده های سالم باعث می شود تا:
از هوس های زیاد، ولع برای ریزه خواری و خوردن خوراکی های مضر و ناسالم جلوگیری شود.

بهترین میان وعده ها را می توان انواع آجیل و مغزها عنوان کرد. البته میوه ها هم میان وعده بسیار خوبی هستند ولی اسید موجود در آنها می تواند اشتها را زیادتر کند.
لذا اگر رژیم لاغری آمریکایی را پیش گرفته اید، از میوه ها کمتر در میان وعده استفاده کنید راحت تر خواهید بود.
میوه ها برای کسانی که رژیم چاقی را پیش گرفته اند برای میان وعده بسیار مناسب است.
اما به دلیل فیبر بالایی که میوه خشک‌ها به همراه دارند، می توان برای لاغری و کاهش وزن از آنها استفاده کرد.

3. نوشیدنی های مجاز در رژیم لاغری آمریکایی

در رژیم لاغری آمریکایی باید برای دو هفته از نوشیدن قهوه، چای نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید. علاوه بر نوشیدنی های کافئین دار از مصرف انواع نوشیدنی های حاوی قند فراوان مانند نوشابه های گاز، دلستر، آبمیوه های صنعتی و نوشیدنی های رژیمی در طول این رژیم یا هر رژیم کاهش وزن باید کاملا پرهیز کرد.

آب بهترین نوشیدنی برای کسانی است که از این رژیم تبعیت می کنند.
حتی آبمیوه های خانگی و طبیعی هم توصیه نمی شود. چون حاوی قند زیادی هستند و عاری از فیبر مفید موجود در میوه ها هستند. لذا تنها نوشیدن آب به مقدار 8 الی 12 لیوان در طول شبانه روز توصیه می شود.

مصرف آب

آب حاصل از دستگاه های تصفیه آب حاوی مقدار بالایی از سدیم است که برای کسانی که فشار خون بالایی دارند مناسب نیست. بهتر است بدن خود را با مقدار کافی آب هیدراته نگه دارید تا علاوه بر احساس سیری، به پیشگیری از بروز چین و چروک در طول کاهش وزن منجر شوید.

4. وعده های ناهار و شام در رژیم لاغری آمریکایی 

بهترین مواد غذایی که در رژیم لاغری آمریکایی توصیه می شود، موارد زیر است:

  • نان تهیه شده از غلات کامل
  • مصرف بیشتر غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو
  • انواع سبزیجات
  • لبنیات کم چرب

بهتر است در نظر داشته باشید ماهی و میگوی دریایی از نوع پرورشی، از کیفیت بالاتری برخوردار است. لذا برای تهیه غذا اگر توانستید از ماهی و میگوی دریا استفاده کنید. نان هایی مانند نان سنگک یا نان سبوس دار کامل از دیگر نان ها از ارزش غذایی بالاتری برخوردار هستند.

نقش غلات کامل در رژیم لاغری آمریکایی

پیش از شروع کردن وعده غذایی خود سعی کنید از یک بشقاب سبزیجات بهره ببرید تا جلوی ولع و زیاده خواری شما را برای غذاهای اصلی بگیرد.
با این کار بخش بیشتری از فضای معده شما با سبزیجات پر می شود که کالری زیادی ندارد.
سبزیجات و میوه ها نقش مهمی در رژیم دارند.
با مصرف 3 الی 5 واحد میوه سبزیجات در طول شبانه روز، می توان حتی از ابتلا به یبوست نیز جلوگیری کرد. همینطور ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن برای رژیم را تامین کرد.

غذاهای ممنوع و مجاز

لبنیات کم چرب از لبنیات پرچرب در رژیم لاغری آمریکایی بیشتر باید استفاده شود. چون کالری کمتری دارد و مواد مغذی آن هم به همان اندازه است.
علاوه بر این موضوع در یک تحقیق نشان داده شده است که افرادی که از رژیم کاهش وزن خاصی را پیش گرفته اند و از لبنیات بیشتری استفاده می کنند، نسبت به کسانی که از این گروه مواد غذایی استفاده نمی کنند، کاهش وزن بیشتری را تجربه خواهند کرد.

5. غذاهای رستورانی، فرآوری شده و رژیمی ممنوع

در یک تخمین ارزیابی شده است که غذای سرو شده در رستوران، معمولا چهار برابر غذایی که است افراد در خانه مصرف می کند.
بنابراین رفتن به رستوران به خودی خود باعث اضافه وزن خواهد شد.
زیرا حجم غذایی که در رستوران مصرف می شود خیلی بیشتر است. از طرف دیگر شما از طرز تهیه و مواد اولیه غذایی که در رستوران میل می کنید و سلامت آنها، خبر ندارید.

بر اساس این روند لاغری، حداقل دو هفته باید از خوردن غذاهای آماده و رفتن به رستوران پرهیز کرد.

غذا های فرآوری شده، جزئی از دسته غذاهای ناسالم هستند که معمولا مواد اولیه آنها نامعلوم است و کالری زیادی دارند. از غذاهای فرآوری شده می توان به انواع سوسیس، کالباس، ساندویچ های سرد و انواع پاستا و ماکارونی اشاره کرد. مصرف آنها در طول این رژیم کاملا ممنوع است.

رژیم لاغری آمریکایی

غذا های رژیمی جز غذاهایی هستند که محتوی چربی کمی هستند اما از آنجایی که چربی ها به غذا طعم  بیشتری می دهند، در کارخانه ها برای اینکه این غذاها طعم خود را از دست ندهند به آنها مقادیر بالایی شکر اضافه می کنند.
شکر زیاد نیز سبب افزایش اشتها و در نهایت اضافه وزن بیشتر می شود. استفاده از غذاهای رژیمی نیز در رژیم لاغری آمریکایی کاملا ممنوع است.

. برچسب روی مواد غذایی را بخوانید

طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده، افرادی که در هنگام خرید به برچسب مواد غذایی دقت می کنند از کسانی که این کار را نمی کنند، لاغر تر هستند.

برند های مواد غذایی زیادی در سراسر جهان وجود دارد که اکثر آن ها مواد به کار برده شده در غذای آماده شده را روی بسته بندی درج می کنند. به یاد داشته باشید همیشه برند هایی را خریداری کنید که محتوی شکر، مواد افزودنی و کالری آنها کمتر از دیگر برند ها باشد.

7. عدم تحمل گرسنگی در رژیم لاغری آمریکایی در کنار خانواده

در رژیم لاغری آمریکایی می توانید در جمع خانواده خود به خوردن مشغول شوید. چون پرهیز های غذایی این رژیم مناسب همه افراد و حتی کسانی که رژیم لاغری نمی گیرند هم هست.
در این رژیم احساس گرسنگی ندارید. چون هر زمان که گرسنه شدید می توانید از غذاها و میان وعده های سالم پیشنهاد شده در این رژیم استفاده کنید.

کاهش وزن آمریکایی

مزایای متعددی در این رژیم وجود دارد که باعث می شود آنرا به عنوان سبکی برای تغذیه سالم پیش گرفت. تحمل گرسنگی به خودی خود می تواند باعث ولع بیشتر در هنگام صرف وعده غذایی شود و در ادامه به پرخوری بیانجامد.
این موضوع در این رژیم کمتر و کمتر احساس می شود. این رژیم سبکی برای غذا خوردن در اختیار تمام اعضای خانواده در کنار هم قرار می دهد.

8. آدامس جویدن؛ عادتی در این سبک کاهش وزن

خیلی از انواع رژیم های لاغری، سختگیرانه هستند. نباید در طول آنها از هیچ تنقلاتی استفاده کرد. جالب است بدانید در این روند تغذیه‌ای، به استفاده از آدامس توصیه شده است.
طبق تحقیقات انجام شده، مصرف آدامس می‌تواند در کاهش وزن و لاغری موثر باشد.

آدامس جویدن سبب می‌شود تا پیغام هایی مبنی بر احساس سیری به مغز رسانده شود. در پی آن هم از ترشح هورمون‌های گرسنگی جلوگیری خواهد شد.

این راهکار برای افرادی که عادت به ریزه خواری و ناخنک زدن دارند، بیشتر توصیه می شود. زیرا موجب ممانعت از مصرف خوراکی‌ ها خواهد شد.

البته پیشنهاد می کنیم از آدامس هایی استفاده شود که رژیمی هستند. چون قند کمتری را به بدن می رسانند و خود زمینه ساز ایجاد چاقی نمی شوند.

نواقص رژیم لاغری کانادایی چیست؟

لازم به ذکر است، شرایط فیزیکی هر فرد نیاز به روندی مخصوص برای تغذیه دارد. مراجعه به یک متخصص تغذیه خبره و حرفه‌ای می تواند با مشخص کردن مقدار متعادل و بررسی کمبودها و نیازهای اصلی بدن، بهترین رژیم را برای سلامت و وزن مناسب تجویز کند.

اگر توجه کرده باشید در این رژیم مقدار مشخصی برای وعده های هر فرد طبق نیاز فردی شخص نشده است. این موضوع می تواند در افراد مختلف نتیجه متفاوت بروز دهد که باید از پیش گرفتن آن بدون مشورت با پزشک و بدون در نظر گرفتن شرایط فردی پرهیز کرد.

همچنین باید در نظر داشت که این رژیم اگر برای بازه زمانی کوتاهی در نظر گرفته شده باشد، نتیجه مورد نظر را ایجاد نمی کند. رژیم مناسب باید طوری باشد که روندی اصولی برای همیشه را پیش رو قرار دهد.

روش اصول برای لاغری

چاقی و اضافه وزن می تواند زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری ها باشد. ابتلا به دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی، آسیب به مفصل ها و افزایش خطر سکته قلبی و مغزی و حتی مرگ را در پی دارد.

به همین دلیل علمِ در حالِ پیشرفت، اغلب به دنبال ایجاد روش هایی است که به کمک آن بتوان چاقی را از بین برد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، هنوز هم بهترین راه برای لاغری و کاهش وزن، تهیه رژیم غذایی مناسب از متخصص تغذیه و رژیم درمانی برای بدن و برنامه ورزشی متناسب با توانایی های بدن فرد است.

این دو روش همیشه ایمن هستند و به عنوان تضمین کننده هایی برای سلامتی بدن شناخته می شوند. اما در مواردی که فرد توانایی انجام این دو روش را نداشته باشد، گزینه هایی همچون دستگاه های لاغری غیر تهاجمی حرف اول را می زنند.
باز هم انجام این روش در ادامه نیاز به رعایت برنامه غذایی دارد تا از چاقی مجدد جلوگیری شود.

در پی آن نیز گزینه هایی مانند جراحی های تهاجمی و نیمه تهاجمی نیز وجود دارند که اغلب عوارضی را در طولانی مدت بر جای می گذارند. اما هنوز هم از این روش ها برای حذف چربی ها استفاده می شود.

با توجه به تمام این موارد، توصیه می کنیم روش اصولی و سالم را برای کاهش وزن انتخاب کنید. از این طریق به کاهش وزن ماندگار در کنار سلامت بدن، تناسب اندام و اعتماد به نفس دست خواهید یافت.

سخن پایانی

رژیم لاغری آمریکایی برای کسانی که می خواهند به وزن ایده آل خود برسند، یک رژیم مناسب است.
این رژیم همینطور برای کسانی که وزن متعادلی دارند و میخواهند سالم زندگی کنند نیز می تواند بسیار مناسب باشد. زیرا روندی اصولی برای تغذیه را پیش رو قرار می دهد.
متخصصان زیادی تبعیت از این رژیم را برای کسانی که بیماری های غیر واگیر مانند دیابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا دارند، توصیه کرده اند اما این موضوع به شکل خودسرانه نباید تنظیم شود و حتما باید با بررسی شرایط بدن فرد رژیمی تخصصی تنظیم شود تا نتیجه درستی را به همراه داشته باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۰
ُسینا عبدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی