وبلاگ خوراکی ها

معرفی تغذیه های سالم و مقوی

وبلاگ خوراکی ها

معرفی تغذیه های سالم و مقوی

شیر موز چیست؟ تغذیه ، مزایا و نحوه ایجاد آن

سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹ ق.ظ

خوردن شیر موز، در وعده ی صبحانه، باعث لاغری می شود.

شیر موز نوشیدنی است که از موز و آب مخلوط تهیه می شود. این یک گزینه بدون لبنیات ، بدون آجیل است که می توانید دقیقاً مانند انواع دیگر شیر استفاده کنید.

شیر موز به دلیل ماده اصلی آن - موز ، مواد مغذی متنوعی را تأمین می کند و ممکن است فواید سلامتی داشته باشد. با این حال ، بسته به دستور العمل ، شیر موز ممکن است حاوی مواد شیرین کننده ، طعم دهنده و یا سایر مواد کم سالم باشد.

در این مقاله به شیر موز ، محتوای تغذیه ای و فواید سلامتی آن ، نکات منفی احتمالی و نحوه تهیه آن پرداخته شده است.

شیر موز چیست؟

آموزش و طرز تهیه بهترین و خوشمزه شیر موز رژیمی رژیمیی + خواص طلایی | سروبان


مردم به طور معمول شیر موز را با مخلوط کردن موز و آب درست می کنند تا یکدست شود. همانطور که انتظار دارید طعم آن مانند موز است.

این یک شیر فاقد لبنیات است که به طور فزاینده ای محبوب است و در رژیم غذایی وگان قرار می گیرد و برای کسانی که عدم تحمل لاکتوز یا آلرژی به شیر دارند مناسب است. اگر حساسیت به آجیل دارید می توانید از آن به عنوان جایگزین شیرهای مغز استفاده کنید.

می توانید شیر موز را به غلات یا بلغور جو دوسر اضافه کنید ، آن را به عنوان یک نوشیدنی بنوشید ، در اسموتی ها استفاده کنید و حتی آن را در قهوه هم بزنید.

تهیه شیر موز به راحتی در خانه انجام می شود و مارک های آماده در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی و خرده فروشی های آنلاین موجود است. قیمت شیر ​​موز فروشگاهی معمولاً بالاتر از شیر گاو و قابل مقایسه با سایر شیرهای بدون لبنیات است.

بسته به مارک تجاری ، ممکن است حاوی مواد شیرین کننده ، طعم دهنده ، مواد نگهدارنده یا سایر شیرهای گیاهی یا ترکیبی از این مواد باشد.

شیرهای موزی آماده ممکن است از نظر تغذیه ای یا آلرژن متفاوت از نسخه های خانگی باشند و طعم آنها متفاوت باشد.

مارک بادام بادامی مخلوط شیر بادام و موز را به فروش می رساند که فاقد لبنیات است اما حاوی آجیل است.

مارک دیگری با نام Mooala Bananamilk با دانه های آفتابگردان تهیه می شود. هنوز آلرژی زا است اما طعم آن متفاوت از نسخه های خانگی است.

برخی از افراد ممکن است شیر ​​موز گیاهی را با شیر موز کره ای اشتباه بگیرند. این یک نوشیدنی است که از شیر گاو با طعم موز تهیه می شود ، بنابراین حاوی لبنیات است.

شیر خانگی موز حاوی بیشترین کالری ، کربوهیدرات ، فیبر و قندها اما کمترین گرم چربی در مقایسه با مارک های خریداری شده در فروشگاه است. توجه داشته باشید که قندهای موجود در شیر موز خانگی از موز حاصل می شوند - قندهای اضافه نشده.

با این حال ، مقایسه نسخه های خانگی و تجاری دشوار است. یک موز و 1 فنجان (237 میلی لیتر) آب اغلب کمی بیشتر از 1 فنجان (237 میلی لیتر) شیر موز تولید می کنند. بنابراین ، ممکن است اندازه وعده ها بین انواع خانگی و انواع فروشگاه معادل نباشد.

علاوه بر این ، Mooala Bananamilk حاوی مواد دیگری از جمله دانه های آفتابگردان است. اینها به چربی بیشتر و مواد مغذی اضافی کمک می کنند

شیر بادام نسیم بادام با موز همچنین دارای لیست مواد تشکیل دهنده متفاوتی از شیر موز خانگی است. بادام موجود در این رقم پروتئین و چربی بیشتری تأمین می کند

مارک های خریداری شده در فروشگاه شیر موز ممکن است حاوی مواد افزودنی مانند صمغ ژلان باشند که به جلوگیری از جدایی کمک می کند. این موارد در شیر موز خانگی وجود ندارد. با این وجود ، مقامات بهداشتی صمغ ژلان را بی خطر می دانند.

سرانجام ، شیرهای موز دارای عناصر ریز مغذی مختلفی مانند پتاسیم و ویتامین B6 هستند که هر دو در موز یافت می شوند. برخی از مارک های فروشگاهی با پتاسیم ، کلسیم و ویتامین D بیشتری غنی شده اند.

مزایای بالقوه


فواید احتمالی خوردن موز برای سلامتی ممکن است در مورد نوشیدن شیر موز نیز صدق کند. با این حال ، به طور خاص هیچ مطالعه ای در مورد شیر موز انجام نشده است.

یک موز متوسط ​​(118 گرم) 25٪ مقدار روزانه (DV) ویتامین B6 ، 9٪ DV برای پتاسیم و 8٪ DV برای منیزیم (1 منبع معتبر) را تأمین می کند.

خوردن غذاهای غنی از پتاسیم باعث فشار خون سالم می شود و ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. منیزیم موجود در موز همچنین به محافظت از قلب کمک می کند (5 منبع معتبر ، منبع 6 معتبر ، منبع 7 معتبر).

علاوه بر این ، دریافت کافی ویتامین B6 از غذاها از رشد مغز ، عملکرد ایمنی بدن و متابولیسم پروتئین پشتیبانی می کند (8 منبع معتبر).

موز همچنین حاوی نوعی فیبر غذایی به نام نشاسته مقاوم است که باعث بهبود هضم غذا و تغذیه باکتری های سالم روده می شود. موزهایی که کمتر رسیده یا سبز هستند ، حاوی نشاسته مقاوم تری نسبت به میوه های رسیده هستند (9 منبع معتمد).

شیر خانگی موز که از یک موز کامل در یک وعده استفاده می کند ، حاوی فیبر بیشتری از مارک های خریداری شده در فروشگاه در هر وعده است.

سرانجام ، وقتی صحبت از مواد حساسیت زا می شود ، شیر موز مزایای خاصی نسبت به شیر گاو و انواع دیگر شیرهای گیاهی دارد. برخلاف بسیاری از شیرهای فاقد لبنیات موجود در بازار ، بیشتر انواع آن فاقد آجیل و حساسیت زا هستند.

بنابراین ، افراد مبتلا به حساسیت به آجیل و همچنین مبتلایان به عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به لبنیات ، می توانند با خیال راحت آنها را مصرف کنند. با این حال ، حتماً برچسب شیرهای موز خریداری شده در فروشگاه را بخوانید تا مطمئن شوید فاقد موادی هستند که می خواهید از آنها اجتناب کنید.

نکات منفی


مصرف شیر موز برای بزرگسالان سالم بی خطر است. با این حال ، چند نکته منفی احتمالی وجود دارد که باید بخاطر بسپارید.

موز سرشار از کربوهیدرات و قندها است ، البته قندهای طبیعی ، که می تواند سطح قند خون شما را افزایش دهد. بنابراین ، نوشیدن زیاد شیر موز ممکن است نگران کننده ای برای بیماران دیابتی یا قند خون باشد.

برای جلوگیری از جهش قند خون بعد از نوشیدن شیر موز ، بهتر است اندازه سهم خود را تماشا کنید و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل از شیر موز به میزان متوسط ​​لذت ببرید. به خصوص از افزودن شکر به شیر موز خانگی یا خرید مارک های دارای قند اضافه خودداری کنید (10 منبع معتبر).

کسانی که به دلیل بیماری کلیوی یا بیماری دیگر لازم است پتاسیم را در رژیم غذایی خود محدود کنند ، ممکن است لازم باشد مصرف شیر موز را محدود کنند.

افرادی که به استفاده از شیر موز به عنوان جایگزین شیر گاو علاقه مند هستند باید به خاطر داشته باشند که این دو از نظر تغذیه ای شباهت زیادی به یکدیگر ندارند.

پروتئین شیر گاو بسیار بیشتر از شیر موز است. در مقایسه با شیر موز خانگی ، شیر گاو غنی شده همچنین حاوی کلسیم و ویتامین D بیشتری است (منبع 11).

اگر به طور مرتب شیر گاو را با شیر موز جایگزین می کنید ، به غذاهای خود اضافه کنید که حاوی پروتئین ، کلسیم و ویتامین D باشند. این به شما کمک می کند مقدار کافی از این مواد مغذی را دریافت کنید.

طرز تهیه شیر موز


برای تهیه شیر موز در خانه ، 1 موز را با 1 فنجان (237 میلی لیتر) آب در مخلوط کن به مدت حدود 1 دقیقه مخلوط کنید تا مخلوط نرم شود.

برای اطمینان از سرد بودن شیر موز ، از یک موز یخ زده استفاده کنید یا 1/2 فنجان (حدود 120 میلی لیتر) یخ را به مخلوط کن اضافه کنید.

برای طعم یا شیرینی بیشتر ، اضافه کردن 1 قاشق چای خوری (7 گرم) شربت افرا ، 1/4 قاشق چایخوری (3 گرم) دارچین آسیاب شده و یک نمک نمک دریا را در نظر بگیرید. مخلوط را بچشید و ادویه ها را متناسب با علاقه خود تنظیم کنید.

می توانید شیر موز خود را به عنوان یک نوشیدنی بنوشید ، آن را به اسموتی ها یا قهوه ها اضافه کنید یا در غلات یا بلغور جو دوسر استفاده کنید. بهتر است فوراً از شیر موز خانگی بنوشید یا استفاده کنید ، زیرا می تواند به سرعت جدا شود و رنگ خود را از دست بدهد.

هنگام خرید شیرهای موز آماده ، لیست مواد تشکیل دهنده را مرور کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ قند یا مواد افزودنی غیر ضروری وجود ندارد.

برای مارک های شیر موز فروشگاهی استفاده از برخی مواد افزودنی مانند آدامس هایی که از جدا شدن جلوگیری می کنند معمول است. با این حال ، بیشتر مارک های موجود از صمغ ژله استفاده می کنند که به طور گسترده ای ایمن شناخته می شود (4).

اگر به حساسیت آجیل حساسیت دارید ، از مارک های حاوی شیر خشکبار جلوگیری کنید.

اگر به دلیل یک وضعیت سلامتی نیاز به مراقبت از مصرف قند یا پتاسیم دارید ، به یاد داشته باشید قبل از خرید مقدار این مواد مغذی را در یک وعده شیر موز بررسی کنید.

خط آخر

شیر موز یک نوشیدنی بدون لبنی است که می توانید با ترکیب موز و آب در خانه درست کنید. برخی از انواع فروشگاه های خریداری شده حاوی مواد اضافی مانند دانه ها یا مغزها هستند.

هیچ تحقیقی روی شیر موز به طور خاص انجام نشده است ، اما مطالعات نشان داده است که موز چندین ماده مغذی را فراهم می کند که ممکن است فواید سلامتی داشته باشد.

پتاسیم موجود در موز به قلب کمک می کند ، در حالی که فیبر باعث هضم سالم می شود.

برای افزودن شیر موز به رژیم غذایی ، آن را خودتان در خانه درست کنید یا نکات این مقاله را برای انتخاب یک نوع آماده دنبال کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۱۱
ُسینا عبدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی